Direct la conținutul principal
Adăugarea unui produs simplu

Urmăriți ghidul video pentru...

Blugento avatar
Scris de Blugento
Actualizat cu mai mult de 6 ani în urmă

Urmăriți ghidul video pentru adăugarea unui produs simplu în catalogul de produse:

Produsele simple sunt cele mai comune produse din magazinele online. Pentru achiziționarea acestora, utilizatorul nu are de ales niciun fel de opțiune (ex: culoare, mărime). Produsele simple pot avea atribute și gestiune stoc. Un exemplu de astfel de produs poate fi o mașină de spălat vase. Aceasta are atribute precum dimensiune, putere, culoare, brand, dar clientul nu poate alege dintre mai multe variații ale acestui produs.

Pentru a adăuga un produs simplu în magazinul online urmați pașii descriși mai jos:

Pentru a adăuga produse noi în magazin, folosim butonul ”Catalog” din panoul de administrare . Accesați ”Catalog”, apoi ”Gestionare Produse”.

Apăsați apoi butonul ”+Adăugare Produs” din partea dreaptă. Se va deschide o fereastră unde veți selecta setul de atribute care se va aplica produsului și tipul de produs. În acest caz veți selecta ”Produs Simplu”.

După selectarea tipului de produs apăsați butonul ”Continuare”. Se va deschide pagina produsului unde veți completa informațiile necesare pentru publicarea lui în magazin. În partea stângă a paginii veți vedea meniul produsului, care are mai multe secțiuni. Le vom lua pe rând:

Secțiunea ”General”

Aici veți completa mai multe câmpuri. Cele marcate cu asterisc roșu (*) sunt obligatorii și nu veți putea salva produsul fără a le completa.

Nume: Completați câmpul cu numele produsului. Acesta trebuie să fie cât mai descriptiv și să conțină cele mai importante atribute (ex: brand, culoare, model și alte detalii tehnice importante ). Numele este foarte important și din punct de vedere al optimizării pentru motorul de căutare, așa că trebuie să-i acordați atenția cuvenită.

Exemple recomandate de denumire sunt ”Mașină de spălat vase Bosch, 5 programe, clasa A+, albă, 60cm” sau ”Cămașă albă din bumbac cu modele florale”.

Exemple negative ar fi ”Mașină de spălat vase” sau ”Cămașă damă”. Aceste denumiri sunt prea generale și nu oferă informații suplimentare despre produs.

Descriere: În câmpul acesta adăugați descrierea produsului care doriți să apară pe pagina de produs. Pentru a deschide editorul de text, apăsați butonul ”Editor WYSIWYG” unde veți putea edita stilul textului ca în orice editor de text.

Puteți adăuga și imagini în descriere apăsând iconița Insert/Edit Image.

Citește articolul


pentru a afla pas cu pas cum poți adăuga imagini în descrierea produsului.

După ce ați finalizat descrierea produsului, apăsați butonul ”Submit”. Dacă doriți să editați din nou textul puteți apăsa din nou butonul Editor WYSIWYG pentru a modifica direct în editorul text.

Short Description: În acest câmp veți completa descrierea scurtă a produsului, care va fi afișată pe pagina de catalog sau categorie. Această descriere nu apare pe pagina produsului. Vă recomandăm ca această descriere să fie succintă și cât mai atractivă pentru a convinge vizitatorul să dea click pe produs.

Cod: Introduceți aici codul produsului.

Greutate: Greutatea produsului se insereaza in kilograme, in cazul valorilor zecimale, delimitatorul este punct (ex: 1.3, 0.5, 0.2, 8, etc). Acest atribut este obligatoriu in cazul in care utilizati ca metoda de livrare un curier ce are modul de Magento, pentru a calcula costul livrarii in functie de greutatea coletului.

Stare: Selectați opțiunea ”Activat” pentru a publica produsul. De reținut este faptul că un produs poate fi activat dar să nu fie vizibil în catalog. Cu toate acestea, dacă produsul este accesat direct din URL, acesta poate fi vizualizat. Dacă produsul este dezactivat, acesta nu mai poate fi accesat nici din catalog, nici direct din URL.

Vizibilitate: Selectați din listă vizibilitatea produsului. Cea mai des întâlnită opțiune este Catalog, Căutare - produsul este afișat atât pe pagina de Catalog cât și în cazul unei căutări pe site. Dacă doriți, puteți selecta să fie vizibil doar în catalog cu opțiunea ”Catalog”, sau doar la căutare, cu opțiunea ”Căutare”.

Opțiunea "Nevizibil Individual” va ascunde produsul din tot magazinul și nu va mai fi accesibil nici direct din URL.

Secțiunea ”Caracteristici”:

În funcție de setul de atribute pe care l-ați ales pentru produs, aici veți putea completa atributele produsului. De exemplu, pentru un tricou, dacă ați creat un set se atribute cu mărime și culoare, veți putea selecta mărimea și culoarea produsului pe care îl adaugați. Adăugarea atributelor ajută la filtrarea produselor în magazin.

Secțiunea ”Prețuri”:

În această secțiune se vor completa obligatoriu următoarele câmpuri: ”Preț” (cu valoarea produsului) și ”Clasă Taxare” (TVA produs). Prețul afișat va fi cu valoarea TVA inclusă. Din câmpul ”Clasă Taxare” veți selecta clasa de TVA care se va aplica produsului.

Dacă doriți să efectuați o reducere de preț, puteți completa prețul produsului după reducere în câmpul ”Preț Special”. De asemenea, puteți pregăti o reducere limitată în timp, setând data de început și data de finalizare a promoției în câmpurile ” Preț special din data de”, respectiv "Preț special până în data de”.

Secțiunea ”Imagini”:

În secțiunea Imagini apăsați butonul ”Răsfoire Fișiere...”, selectați imaginile dorite din calculatorul dvs. și apăsați butonul ”Open”.

Imaginile trebuie să fie de o rezoluție bună (ex: 1000x1000, de preferat pătrate) și dimensiunea de ordinul sutelor de KB (ex: 200-500 KB). După selectarea imaginilor, apăsați butonul ”Încărcare Fișiere”.

Pentru a vedea imaginile, treceți cu mouse-ul peste ele, selectați ordinea în care să apară în galerie (coloana ”Ordine Sortare”) și bifați căsuțele coloanelor ”Base Image”, ”Small Image” și ”Thumbnail” pentru imaginea de bază a produsului. Restul imaginilor se vor regăsi în galerie.

Secțiunea ”Inventar”:

Pentru a gestiona stocurile, asigurați-vă că la câmpul ”Gestionare Stoc”, opțiunea selectată este ”Da”. Completați apoi câmpul ”Cant.(cantitate)” cu numărul produselor existente în stoc. La câmpul ”Disponibilitate Stoc”, selectați opțiunea ”În Stoc”.

Dacă nu doriți să gestionați stocurile, asigurați-vă că la câmpul ”Gestionare Stoc”, opțiunea selectată este ”Nu”.

Secțiunea ”Categorii”:

În această secțiune, selectați categoria în care doriți să introduceți produsul. Se selectează categoria de bază (Default Category) + categoria produsului. Pe urmă, puteți selecta și subcategorii dacă este cazul (mai întâi trebuie create subcategoriile).

Produsul nu va fi afișat în magazin până când nu va fi inclus în minim o categorie!

Pentru a afla cum se pot crea categorii și subcategorii citiți articolul:

Secțiunea ”Opțiuni Personalizate”:

Vezi articolul pentru adăugarea opțiunilor personalizate:

Salvarea produsului:

Vă recomandăm să salvați produsul pe parcursul editării. Pentru a putea salva produsul prin butonul ”Salvare și Continuare Modificări” trebuie sa completați toate câmpurile obligatorii din secțiunile ”General”, ” Prețuri” și ”Inventar”. După ce apăsați butonul, produsul va fi salvat, dar veți rămâne în editor.

După ce produsul a fost salvat se va genera o cheie URL (se poate vizualiza în secțiunea ”General”). Dacă introduceți în bara de adrese URL-ul magazinului dvs. + catalog + cheia URL, veți putea previzualiza produsul pe parcurs ce-l editați. De exemplu, magazinul dvs. se numește magazinultau.ro, veți putea vizualiza produsul direct accesând ”magazinultau.ro/catalog/cheie-url”.

Dacă apăsați butonul ”Salvare” din partea dreaptă de sus a panoului, veți fi redirecționat în pagina de produse. Acolo veți putea vizualiza produsul creat. Felicitări, produsul a fost publicat!

Puteți vizualiza produsul fie direct din catalogul magazinului, fie accesând direct URL-ul acestuia, urmând indicațiile de mai sus.

Vă recomandăm să citiți și articolele despre

 și 

Ați primit răspuns la întrebare?