Platforma Magento pune un mare accent pe optimizarea pentru motoare de căutare. Ca urmare, magazinele construite pe Magento sunt bine structurate și organizate. Există totuși un număr de pași pe care trebuie să îi urmați pentru a vă optimiza magazinul.

Produse

Pentru a optimiza un produs, accesați categoria ”Catalog” din meniul principal, iar apoi selectați ”Gestionare Produse”.

Selectați produsul pe care doriți să îl modificați. Primul câmp relevant pentru SEO este ”Cheie URL” din categoria ”General”. Acest câmp poate fi completat manual sau generat automat după numele produsului. Cheia URL trebuie să conțină cuvântul cheie principal al produsului. De obicei aceasta va fi numele produsului. Ca urmare, în mod normal, nu trebuie să completați manual acest câmp dar, vă recomandăm să vă asigurați că este completat corect la fiecare produs.

Acum, accesați categoria ”Meta Information” din meniul din stânga. Veți avea trei câmpuri de completat:

  • Meta Titlu. Titlul cu care va fi afișată pagina produsului atunci când apare ca rezultat într-un motor de căutare. Asigurați-vă că titlul conține cuvântul cheie al produsului.
  • Meta Cuvinte Cheie. Meta cuvintele cheie erau un factor important de SEO în trecut, dar în prezent nu mai au impact asupra scorului pe motoarele de căutare importante. Câmpul se completează cu cuvinte cheie relevante separate prin virgulă.
  • Meta Descriere. Atunci când un produs apare ca rezultat într-un motor de căutare, sub titlu va fi o descriere scurtă. Descrierea trebuie să conțină cuvinte cheie și să convingă utilizatorii să viziteze pagina. Câmpul este restricționat la maxim 255 de caractere dar vă recomandăm să nu depășiți 160 întrucât doar primele 160 de caractere sunt vizibile în majoritatea motoarelor de căutare.

După ce ați completat aceste câmpuri, accesați categoria ”Imagini”. În primul rând, asigurați-vă că numele fișierului imagine este același cu numele produsului. Dacă nu este, eliminați imaginea din listă, schimbați-i numele și încărcați-o din nou. Apoi, completați câmpul etichetă cu numele produsului. Acest proces trebuie repetat pentru fiecare imagine din listă. Eticheta imaginii este benefică pentru rangul paginii și poate fi văzută de către vizitatori dacă aceștia țin cursorul peste imagine pe pagina produsului.

Categorii

Ca și produsele, categoriile magazinului online trebuie optimizate în același fel. Selectați ”Catalog” din meniul principal, iar apoi accesați ”Gestionare Categorii”. Dați click pe categoria pe care doriți să o optimizați. Veți găsi toate câmpurile menționate mai sus sub ”Informații generale”. Completați aceste câmpuri la fel ca la produse. Singura diferență este că nu se poate seta o etichetă la imaginea unei categorii.

Dacă doriți să aflați mai multe despre optimizarea pentru motoarele de căutare, citiți articolul despre 

Ai găsit răspunsul căutat?