Toate colecțiile
SEO
Configurarea tool-urilor de marketing: Google Analytics, Enhanced eCommerce, Google Tag Manager, Facebook Pixel cu Events si alte scripturi diverse.
Configurarea tool-urilor de marketing: Google Analytics, Enhanced eCommerce, Google Tag Manager, Facebook Pixel cu Events si alte scripturi diverse.

Google analytics, Enhanced eCommerce, Google Tag Manager, Facebook Pixel cu Events, 2performant

Blugento avatar
Scris de Blugento
Actualizat cu mai mult de o săptămână în urmă

Google Analytics

Instalare codului Google Analytics se realizeaza prin intermediul modulului "Google API", care se regaseste in panoul de control al magazinului, la sectiunea: Sistem > Configuratie > API Google.

Setarile necesare sincronizarii platformei Blugento cu Google Analytics sunt:

Activare - se selecreaza optiunea Da.
Tip -  se selecteaza optiunea Universal Analytics.
Numar Cont - Inserarea efectiva a codului UA (care se regaseste in contul de Google Analytics, sectiunea Admin > Property Settings > Tracking ID): ex: UA-49051835-1.
Activare anonimizare IP - se selecreaza optiunea Da. Este recomandata activarea anonimizarii IP din ratiuni de GDPR, IP-ul fiind considerat data personala.

Mai departe, pentru ca respectivul cod de tracking sa fie activ, va fi necesar sa dezactivati optiunea de restrictie Cookies; aceasta setare se realizeaza din sectiunea:
Sistem > Configuratie > General > Web > Administrare Cookie Sesiune > Mod Restrictie Cookie: Nu > Salvare

Enhanced eCommerce

Avand in vedere ca Google Analytics si Enhanced eCommerce merg bine mana in mana, pentru a primi date de enhanced ecommerce este necesar ca din contul de Analytics sa fie activata optiunea de Enhaced eCommerce. Aceasta se activeaza din sectiunea Admin > se selecteaza contul > se selecteaza proprietatea > se selecteaza view-ul, Enhanced Ecommerce > iar la optiunea enable ecommerce trebuie selectat ON.

Google Tag Manager

Pentru instalarea codurilor de remarketing, tracking pentru conversii etc. se recomanda utilizarea Google Tag Manager. Scriptul de Google Tag Manager se introduce in sectiunea Sistem > Configuratie > Aspect > Head HTML > Script-uri Diverse.


De asemenea, noscript-ul de Google Tag Manager trebuie introdus in sectiunea Sistem > Configuratie > Blugento > Marketing > Scripts for all pages after <body> tag.


Scriptuile se pot verifica cu extensia pentru Google Chrome: Tag Assistant.
Daca codurile au fost inserate corect, vor fi marcate cu verde.

In cazul in care doriti sa inserati si alte scripturi, cum ar fi: cele de analiza marketing, pop-up-uri, online chat, behavior tracking, etc, le veti putea insera in sectiunea Marketing.

Sistem > Configuratie > Blugento > Marketing  > in acceasta zona veti putea insera scripturi in "Thank you page", "<body>" sau "Pagina de produs".

Ex.: Pentru integrarea 2Performant trebuie sa introduceti in sectiunea  "Script-uri pentru pagina Thank you" un text de genul (cu specificatia "campaign_unique" si "confirm" vor fi diferite pentru site-ul dumneavoastra):

<iframe height='1' width='1' scrolling='no' marginheight='0' marginwidth='0' frameborder='0' src='//event.2performant.com/events/salecheck?amount=_ADD_SALE_VALUE&campaign_unique=aa9999999&confirm=bb77777777777777&description=ADD_DESCRIPTION&transaction_id=ADD_TRANSACTION_ID_'></iframe>

_ADD_SALE_VALUE_  va fi inlocuit cu {{value_excl_tax}}
_ADD_DESCRIPTION_  va fi inlocuit cu {{order_items}}
_ADD_TRANSACTION_ID_ va fi inlocuit cu {{order_id}}
Scriptul va arata precum in imaginea de mai jos:

Pentru inserarea scripturilor in sectiunea <header> sau <footer>, acesati sectiunile:
-Sistem > Configuratie > General > Aspect > Head HTML > Scripturi diverse.
-Sistem > Configuratie > General > Aspect > Footer > HTML Divers.

Remarketing Dynamic Google Ads 

Se pot crea reclame dinamice de remarketing in reteaua Google trimitand un feed de produse catre Adwords.  Feed-ul se genereaza din Sistem > Configuratie > Setari pentru feed-uri > Google Adwords Remarketing Feed.

Facebook Dynamic Ads sau Facebook Pixel Events

Pentru a crea ad-uri dinamice pe Facebook sau pentru instalarea Pixelului de Facebook cu Events (view catalog, view product, add to cart, view cart, checkout, purchase etc.) este necesara instalarea modulului Facebook Ads Extension.
Pentru instalarea va rog sa ne contactati la adresa support@blugento.ro.

Modul genereaza un catalog de produse pentru Facebook care poate fi utilizat apoi in campaniile de ad-uri.

Dupa solicitarea instalarii modulului, va trebui sa il configurati din panoul de administrare, sectiunea Facebook Ads Extension, dupa care sa urmati pasii indicati de catre Facebook.

Configurarea modulului va fi efectuata de catre dvs. sau o agentie specializata de marketing. In cazul in care nu aveti un contract cu o firma de marketing, ne puteti contacta la adresa support@blugneto.ro, pentru a va pune in legatura cu unul dintre partenerii nostri pe aceasta ramura.

Nota: Pentru configurarea modului, dvs. sau firma de marketing aveti nevoie de acces la Pagina de Facebook, Ad Account si Business Account.

Nota: Dupa instalarea modulul Facebook Ads Extension, acesta activeaza in mod implicit si trackingul Facebook Pixel (with events). 

Ați primit răspuns la întrebare?