La ce se folosesc grupurile de clienti?

Prin intermediul Grupurilor de clienti  veti putea stabili preturi diferentiate pe anumite produse si de asemenea veti putea stabili diverse campanii/promotii pe diferite categorii/subcategorii de produse. 

Adaugare grupurilor de clienti

Pentru a adauga un grup nou de clienti accesam din panoul de administrare:
tabul Clienti > Grupuri de clienti.

In urmatorul pas accesam butonul Adaugare Grup Clienti coltul dreapta sus.

In pagina nou deschisa este necesar sa introducem numele grupului (de recomandat o denumire sugestiva), iar mai apoi selectata o clasa de taxare.

In exemplul nostru vom adauga doua grupuri de clienti cu denumirile: Clienti fideli si Parteneri, iar ca si clasa te taxare pentru acestia vom alege Clientii finali, respectiv Companiile impozitabile.

O data adaugat un grup nou de clienti il vom regasi in panoul de administrare in sectiunea: Clienti > Grupuri de clienti.

Diferentierea preturilor de produse in functie de grupul de clienti:


Vezi:


In interiorul produsului vom accesa subtabul "Preturi" din meniul vertical din partea stanga. In aceasta sectiune vom avea pretul de baza (ex: 150 RON), iar sub aceasta vom regasi "Pret grupat" in interiorul caruia vom putea adauga pret diferit pentru fiecare grup de clienti in parte  (butonul Adaugare Pret Grup)

In meniul nou deschis, deasupra butonului Adaugare Pret Grup selectam din dropdown Grupul de Clienti (in cazul nostru Clienti fideli) si setam un pret preferential diferit fata de cel de baza (ex: 130 RON).

Astfel, am adaugat un pret preferential de 130 pentru grupul de clienti Clienti fideli.
Urmand acelasi proces, vom putea adauga pret diferentiat si pentru alte grupuri de clienti.
Dupa inserarea preturilor diferentiate, vom salva modificarile efectuate (butonul Salvare) din partea dreapta sus.

Testarea

Pentru a verifica pretul afisat clientului (dintr-un grup specific) introducem un client de test in grupul de clienti dorit (ex: Clienti fideli) din cele create in prealabil.

Accesam Clienti > Gestionare Cienti din panoul de administrare.

In aceasta sectiune vom avea lista clientilor inregistrati in magazin. Din  aceasta lista, selectam clientul de test (un client creat in prealabil de catre administratorul magazinului).
Aici accesam butonul Informatii Cont din meniul vertical din partea stanga, iar de la sectiunea Grup* selecam grupul (ex: Clienti fideli)  din care dorim sa faca parte clientul (ex: Clienti fideli) iar apoi apasam bonul  Salvare client din partea dreapta sus.

Pentru testarea efectiva, ne vom loga in magazin, utilizand clientul de test, dupa care vom accesa produsul (din catalogul magazinului) si vom regasi pretul preferential pe care l-am setat in prealabil (ex: 130 RON).

Ai găsit răspunsul căutat?