Noul algoritm de evaluare al Google Insights

Recent, Google Insights și-a modificat criteriile de evaluare a website-urilor pe varianta mobilă, orientându-se în acest moment pe o tehnologie nouă, PWA (Progressive Web Apps). 

Ce sunt PWA-urile sau cu alte cuvinte Aplicatiile Progresive Web?

Aplicațiile Progresive Web au fost introduse de Google și sunt o tehnologie revoluționară care combină experiența pe care o are un utilizator pe o aplicație mobilă (Android sau iOS), cu experiența pe care o are utilizatorul pe un website.

Această nouă tehnologie permite furnizarea unei experiențe web asemănătoare unei aplicații, direct în browserul clientului, navigarea pe website-uri fiind foarte rapidă, aproape instantă.

Noul algoritm de evaluare din Google Insights oferă punctaj mare doar website-urilor care au deja implementată această nouă tehnologie de tip PWA, iar site-urile web, chiar dacă sunt optimizate pentru dispozitive mobile, obțin un scor foarte mic. Datorită acestor noi criterii impuse de Google, toate site-urile s-au confruntat cu o scădere a scorului de evaluare pe varianta mobilă. Site-uri cu un scor de 70, 80 sau 90 înaintea schimbării algoritmului, sunt evaluate acum cu 5, 10 sau 15. 

Spre exemplu, pe noile criterii, chiar și marketplace-ul EMAG a scăzut la scorul de 17.

Sau chiar marketplace-ul Amazon a coborât la scorul de 29.


Am un scor mic pe mobile. Este experiența utilizatorilor afectată? 

Acest scor nu influențează într-un mod negativ experiența utilizatorilor pe shop, ea fiind identică cu cea de dinaintea schimbării algoritmului de evaluare. Media de încărcare este de aprox. 3-4 secunde pe varianta mobile, în funcție de tipul conexiunii, 3G sau 4G.

În ceea ce privește zona Desktop, Google a adus și acolo o serie de noi modificări, însă nu sunt atât de aspre în evaluare precum varianta mobile.

Dacă doriți să aflați mai multe informații despre noile standarde Google, puteți citi aceste două articole:

Blugento se pregătește deja pentru trecerea la PWA

Vestea bună este că deja lucrăm la versiunea PWA a platformei Blugento. Avem planificat ca până la sfârșitul trimestrului IV, a anului curent, să implementăm această nouă tehnologie tuturor clienților noștri (odată cu trecerea pe Magento 2).

Această nouă tehnologie ne va permite să oferim o experiență mult îmbunătățită pentru magazinele online pe toate dispozitivele mobile.

Ai găsit răspunsul căutat?