Noul algoritm de evaluare al Google Insights

Recent, Google Insights și-a modificat criteriile de evaluare a website-urilor pe varianta mobilă, orientându-se în acest moment pe o tehnologie nouă, PWA (Progressive Web Apps). 

Ce sunt PWA-urile sau cu alte cuvinte Aplicatiile Progresive Web?

Aplicațiile Progresive Web au fost introduse de Google și sunt o tehnologie revoluționară care combină experiența pe care o are un utilizator pe o aplicație mobilă (Android sau iOS), cu experiența pe care o are utilizatorul pe un website.

Această nouă tehnologie permite furnizarea unei experiențe web asemănătoare unei aplicații, direct în browserul clientului, navigarea pe website-uri fiind foarte rapidă, aproape instantă.

Noul algoritm de evaluare din Google Insights oferă astfel un punctaj/scoring mai mare doar website-urilor care au deja implementată această nouă tehnologie de tip PWA.
Website-urile, care dispun de această tehnologie, chiar dacă sunt optimizate pentru dispozitive mobile, obțin un scor foarte mic.
Datorită acestor noi criterii impuse de Google, toate site-urile s-au confruntat cu o scădere a scorului de evaluare atât pe varianta mobilă cât și pe varianta desktop. Website-uri care aveau un scor de 70, 80 sau 90 înaintea schimbării algoritmului, sunt evaluate acum cu 5, 10 sau 15. 

Spre exemplu, pe noile criterii, chiar și marketplace-ul EMAG a scăzut la scorul de 17.

Sau chiar marketplace-ul Amazon a coborât la scorul de 29.


Am un scor mic pe mobile. Este experiența utilizatorilor afectată? 

Acest scor nu influențează într-un mod negativ experiența utilizatorilor pe shop, ea fiind identică cu cea de dinaintea schimbării algoritmului de evaluare. Media de încărcare este de aprox. 3-4 secunde pe varianta mobile, în funcție de tipul conexiunii, 3G sau 4G.

În ceea ce privește varianta Desktop, Google a adus și acolo o serie de noi modificări, însă nu sunt atât de aspre în evaluare precum varianta mobile.

Dacă doriți să aflați mai multe informații despre noile standarde Google, puteți citi următoarele articole:

Blugento se pregătește deja pentru trecerea la PWA

Vestea bună este că deja lucrăm la versiunea PWA a platformei Blugento. Avem planificat ca până la sfârșitul trimestrului IV, a anului curent, să implementăm această nouă tehnologie tuturor clienților noștri (odată cu trecerea pe Magento 2).

Această nouă tehnologie ne va permite să oferim o experiență mult îmbunătățită pentru magazinele online pe toate dispozitivele mobile.

Ai găsit răspunsul căutat?