Ce este un PWA (Aplicație Web Progresivă)?

Aplicația Web Progresivă (Aplicație mobilă livrată web) este o tehnologie nouă, prezentată inițial de către Google în anul 2015. Această tehnologie revoluționară de altfel, combină experiența pe care o are un utilizator pe o aplicație mobilă (Android sau iOS), cu experiența pe care o are utilizatorul pe un website.

Cu alte cuvinte, utilizatorul final are o experiență web asemănătoare cu a unei aplicații mobile, direct în browserul său. Navigarea pe website-uri fiind foarte rapidă, aproape instantă.

Implicațiile PWA în Google PageSpeed Insights

În decursul ultimilor ani, Google a prezentat chiar și câteva studii de caz ale unor website-uri internaționale care au trecut pe această nouă tehnologie, cu mult performantă în comparație cu tehnologiile precedente. Puteți citi despre aceste studii de caz, accesând pagina Case Studies by Google.

La jumătatea anului 2018, Google a introdus chiar și un nou algoritm de evaluare al website-urilor, având ca scop grăbirea procesului de implementare a tehnologiei PWA la nivel global.

Pe scurt, Google PageSpeed Insights oferă astfel un punctaj/scoring mai mare doar website-urilor care au deja implementată această nouă tehnologie.
Website-urile care nu dispun de PWA, obțin un scor mai mic în evaluarea Google, chiar dacă sunt optimizate pentru toate dispozitivele (desktop/mobile).


Datorită acestor noi criterii impuse de Google, toate website-urile s-au confruntat cu o scădere a scorului de evaluare atât pe varianta mobilă cât și pe varianta desktop. Website-uri care inițial aveau un scor între 70 și 95, sunt evaluate acum cu un scor între 5 și 20.

Spre exemplu, pe noile criterii, chiar și marketplace-ul EMAG a scăzut la scorul de 17.

Marketplace-ul internațional Amazon a coborât la scorul de 29.


Iar lista poate continua.

Am un scor mic pe mobile, dar și pe varianta desktop. Este experiența utilizatorilor afectată?

Acest scor nu influențează într-un mod negativ experiența utilizatorilor pe shop, ea fiind identică cu cea de dinaintea schimbării algoritmului de evaluare.

Dacă doriți să aflați mai multe informații despre noile standarde Google, puteți citi următoarele articole:

Blugento se pregătește deja pentru trecerea la PWA

Vestea bună este că deja lucrăm la versiunea PWA a platformei Blugento. Avem planificat ca până la sfârșitul trimestrului IV, a anului curent să oferim tehnologia PWA împreună cu Magento 2, atât pieței locale cât și celei externe.

Această nouă tehnologie ne va permite să oferim o experiență mult îmbunătățită magazinelor online, atât pe versiunea desktop, cât și pe versiunea mobile.

Mai multe informații despre cum puteți trece la noua versiune a produsului nostru, puteți afla contactându-ne la adresa: support@blugento.ro

Ai găsit răspunsul căutat?