Zoho e un serviciu de email specializat, cu ajutorul căruia vă puteți crea email-uri de tipul @domeniumagazin.ro (ex: office@domeniumagazin.ro, comenzi@domeniumagazin.ro etc.)

În cele ce urmează vă vom detalia procesul de configurare al acestui serviciu.

1. Crearea contului Zoho

Crearea contului de client se realizează accesând pagina: https://www.zoho.com/mail/zohomail-pricing.html, apoi alegand planul tarifar dorit.

2. Verificarea domeniului web

După crearea contului, este necesară verificarea domeniului. Cu alte cuvinte, trebuie să confirmați că domeniul vă aparține.

Acest pas se face imediat după logarea în contul de client, astfel:

Accesăm secțiunea Manage domains > Verify Now

În acest pas, veți primi un cod text (de tip TXT) pe care va trebui să-l trimiteți către noi pe adresa support@blugento.ro, pentru a fi adaugat de colegii noștri în consola de administrare a domeniului dvs. web.

Nota: Este necesar ca acest cod să-l copiați (copy/paste) și să-l trimiteți de tip text către noi.

După introducerea acestuia în consola de administrare a domeniului, va trebui selectat butonul Verify.

În acest moment ați confirmat celor de la Zoho că domeniul vă aparține.


3. Crearea căsuței/adresei de email

La pasul următor, este necesar sa creati adresa de email pe care o doriti (ex: contact, office, etc)

Selectam apoi Butonul Next, apoi Skip


4. Configurarea record-urilor

În acest pas va fi necesar să adăugăm în cadrul domeniului web o serie de noi record-uri de autentificare server și de encripție (semnătura digitală), prin care ne asigurăm că emailurile sunt livrate cu succes către destinatar.

Aceste record-uri se trimit pe support@blugento.ro pentru a fi introduse din nou în consola de administrare a domeniului web.

a) MX records

Se copiază (copy), apoi se trimit către noi (paste) cele 3 linii și se selectează butonul Next.

b) SPF record și DKIM record

SPF: Se copiază valoarea TXT ex: v=spf1 include:zoho.eu -all


Pentru setarile DKIM se selectează Proceed to configure DKIM din imaginea de mai sus.

În pasul următor se selectează simbolul Creion din dreptul tabului Action, apoi Add Selector. În câmpul selector se adaugă textul "zoho", apoi se salvează.


După ce urmați aceste configurații veți primi: TXT - Host/Name și TXT value. Copiati ambele texte, iar împreuna cu datele SPF și MX copiate mai sus, le trimiteți către support@blugento.ro pentru a fi introduse în consola de administrare a domeniului dvs. web.

Nota. Este necesar ca toate setarile copiate mai sus sa fie trimise în format text (copy/paste) și nu captură de ecran (screenshot).

După adăugarea acestor record-urilor, veți primi și confirmarea din partea Departamentului Tehnic, iar ultimul pas este cel de a le valida.

Astfel, se accesează din mail Panoul de control > Domains și se dă click pe fiecare din simbol "@".

Fiecare bifă certifică faptul că setările au fost introduse corect. Dacă Toate cele 4 validări se finalizează printr-o bifă, email-ul dvs este functional.

5. Migrarea e-mailurilor de pe vechiul server (opțional)

Cu alte cuvinte, în acest pas se poate realiza transferul emailurilor din căsuța veche în cea nouă

În cazul în care ați trecut deja de această secțiune la configurarea inițială a contului, se poate reveni din Email > Profilul meu > Panou de control > Migration.

Configurarea procesului de migrare se face astfel:

- Migration name: Migrare adrese email
- Migration protocol : IMAP

- Server type : Others

- Server name: mx.blugento.ro

- Security: SSL

- Server port: 993

- Maximum Connection Limit: 5

După aceste setări, selectăm butonul "Add Migration".


La final, se confirmă prin apăsarea butonului "Add Accounts".

Apoi introduceți la Username, Password și Destination Email Address email-ul și parola din vechiul serviciu de email, iar apoi butonul Add.

După ce pașii de mai sus au fost parcurși, pentru începerea migrării se selectează butonul Start.

În acest moment copierea email-urilor din vechiul serviciu de email este în curs de procesare. Durata finalizării procesului variază în funcție de numărul de email-uri existente.

Dacă aveți întrebări suplimentare, ne puteți contacta la adresa support@blugento.ro

Ai găsit răspunsul căutat?