Google Shopping este o funcție nou dezvoltată de către Google cu ajutorul căreia vă puteți încărca/lista produsele din shop, pe Google, prin intermediul unui feed.

Generarea feed-ului de produse pentru Google Shopping se realizează cu ajutorul modulului Google Shopping Feed din secțiunea Sistem > Configurație.

În cazul în care modulul nu este prezent în secțiunea specificată, vă rog să ne solicitați instalarea modulului prin email la adresa support@blugento.ro.

În cadrul modulului vor fi necesare a fi efectuate o serie de configurări, în funcție de tipurile de produse comercializate, în funcție de specificațiile Google și de asemenea în funcție de nevoile pe care le aveți.

Notă: apăsați butonul Salvare Configurație pe parcursul configurării feed-ului pentru a evita situațiile în care sesiunea expiră în înaint de a reuși să salvați ultimele modificări.

1. Activarea modulului

  • Din tab-ul General setați câmpul Activat pe Da, după care apăsați butonul Salvare Configurație.

2. Configurarea feed-ului de produse

Acest proces se realizează cu atributele/caracteristicile specifice shop-ului din tab-ul Google Shopping - Data - Această secțiune listează toate atributele disponibile pentru feedul Google Shopping. Unele atribute sunt necesare pentru toate produsele, iar altele sunt necesare pentru anumite tipuri de produse, cum ar fi îmbrăcămintea. Pentru a evita erorile din contul dvs. Google Merchant, asigurați-vă că furnizați toate atributele necesare.

a) Data: ID, Name & Description

  • ID Attribute: selectați atributul specific codului unui de produs (ex: SKU sau ID)

  • Name Attribute: selectați atributul specific pentru denumirea produsului (ex: name)

  • Description Attribute: selectați atributul specific pentru descrierea produsului (ex: description)

b) Imagini

  • Imagini: selectați Only Base Image (imaginea de bază) sau All Images(toate imaginile), după caz.

c) Data: Condition

Condiția este un câmp obligatoriu pentru feed.

Sunt disponibile doar trei opțiuni: Nou, Recondiționat și Folosit.

Vă rugăm să selectați starea implicită aplicată pe toate produsele în momentul inserării în feed (ex: Nou).

*Opțional

Starea produselor, poate fi de asemenea selectată și la nivel de produs din tabul Google Shopping.

  • Configurație: selectați tipul dorit: Static Values (valori statice) sau Use Attribute

  • Default Condition: selectați valoare dorită în funcție de opțiunea aleasă la punctul anterior.

d) Data: GTIN

Codul GTIN este versiunea numerică a codului de bare prin care produsul dvs. se identifică (EAN - cod atribuit de către producător). Acest cod trebuie să fie unic pentru fiecare ID de produs în parte.

Cu alte cuvinte, selectați atributul specific codului de bare al produsului (con EAN).

  • Atribut: În cazul în care nu aveți definit un atribut specific pentru codul ean, va trebui creat urmând pașii din articolul "Administrarea/crearea atributelor"

  • Atribut: În cazul în care produsele comercializate nu necesită coduri ean, în câmpul atribut selectați valoarea None.

e) Data: Brand

Obligatoriu pentru fiecare produs cu o marcă sau un producător asociat.

  • Atribut: Selectați atributul specific brand-ului, definit în magazin (ex: manufacturer).

f) Data: MPN (cod articol producător)

MPN (obligatoriu) este un identificator unic emis de producător. Dacă aveți codul GTIN (ean) în feed, codul MPN este opțional.

Fără un cod GTIN, Google solicită atributul MPN și Brand.

  • Atribut: Selectați atributul specific pentru MPN. Dacă nu aveți definit un atribut specific pentru MPN, va trebui creat urmând pașii din articolul "Administrarea/crearea atributelor"

În cazul în care produsele comercializate nu necesită atributul MPN, în câmpul atribut selectați valoarea None.

g) Data: Category

Produsele sunt clasificate în Google Shopping în conformitate cu taxonomia Google a produselor. Utilizați cea mai specifică categorie de produse pentru a îndeplini cerințele Google.

  • Default Category: dacă doriți să inserați în feed numai produsele dintr-o categorie specifică, notați id-ul categoriei / calea în acest câmp. În cazul în care câmpul rămâne necompletat, în feed se va prelua tot arborele de categorii.

h) Non Required Product Fields

Deși este opțional, se recomandă să furnizați următoarele informații despre produse dacă există atributul sau dacă există valori relevante care se potrivesc cu aceste atribute ale produsului:

Selectați atributele din magazin în coloana din dreapta, specifice coloanei din sânga.

3. Setările avansate pentru configurarea feed-ului se regăsesc în tab-ul Google Shopping - Advanced Options.

a ) Tax Customization

În mod implicit, prețurile afișate în feed conțin TVA. Modificați această opțiune numai dacă este necesar.

  • Force Tax Usage: selectați valoare dorită: Nu, Force including Tax (adăugați valoarea TVA) sau Force excluding Tax (excludeți valoare TVA), dacă este necesar.

  • Manually Add Tax: selectați valoarea Da pentru a adăuga procentajul valorii TVA

  • Procentaj: introduceți valoarea dorită (ex: 19)

b) Identifier Exists

Valoarea Identifier Exists informează Google dacă produsele au identificatori de produs valabili ca GTIN sau MPN, aceasta ar putea fi bunuri personalizate ca produse fabricate manual.

  • User Identifier: selectați valoare specifică produselor din magazin

I. Deactivate: produsele nu conțin coduri GTIN sau MPN

II. Activate when less than two: două produse sau mai puține conțin coduri GTIN sau MPN
III. Activare: toate produsele conțin coduri GTIN sau MPN

c) Tip Produs

Atributul „product type” poate indica categoria produsului vândut. Altele decât Google Category Taxonomy, oferă tipurile de produse care utilizează structura de categorii Magento.

  • Use Product Type: selectați Da pentru a introduce tipul produselor în feed sau Nu în caz contrar.


d) Additional Fields
Aveți posibilitatea de a adăuga atribute suplimentare în feed.

  • Additional Fields: apăsați butonul Adăugare Câmp pentru fiecare atribut pe care doriți să-l introduceți în feed (ex: Specificații).

e) Expediere
Adăugați tarifele de expediere direct în feed pentru a îndeplini cerințele Google Merchant.

Puteți seta un interval de prețuri al produselor (preț de la și până la), Valoarea se definește în coloana Preț Expediere

  • Prețuri Expediere: apăsați butonul Add Shipping pentru fiecare cost suplimentar de expediere.

f) Greutate
Greutatea produsului este utilizată pentru a calcula costul de expediere al articolului. Dacă ați specificat o metodă globală de expediere care depinde de greutatea de expediere (Merchant Dashboard), acest atribut va fi utilizat pentru a calcula automat costul de expediere al articolului.

  • Include Weight Field: selectați valoarea Da pentru a include greutatea în feed sau Nu în caz contrar.

g) Configurable & Grouped

Pentru produsele configurabile, vă recomandăm să adăugați produsele simple în interiorul configurabilului, deoarece produsul configurabil nu poate fi cumpărat singur.

Alegeți atributele pe care doriți să le utilizați din produsul configurabil al relației părinte.

  • Activare: la selectare opțiunii Da, vor apărea câmpuri suplimentare, specifice tipului de produse configurabile

  • Use Parent Data for Simple: selectați valorile produselor configurabile care vor fi utilizate la afișarea produsele simple (ex: culoare, mărime, nume etc.).

  • Use Simple Product Pricing: selectați Da pentru a prelua prețul produsului simplu în feed sau Nu în caz contrar.

  • Export Configurable Parent: selectați Da pentru a afișa produsul configurabil în feed sau Nu în caz contrar.

  • Configurable Switch Urls: selectați Da pentru conecta adresa url a produsului simplu la produsul configurabil sau Nu în caz contrar.

  • Grouped Price: selectați modul în care doriți să afișați prețul produselor grupate (dacă există) în feed

I. Use default price: preț de bază

II. Use minimum price: cel mai mic preț al produsului simplu din componența produsului grupat.

III. Use minimum price: cel mai mare preț al produsului simplu din componența produsului grupat.

IV. Use total price: prețul total al grupului de produse.


h) Google Analytics Tracking
Dacă utilizați Google Analytics, puteți adăuga etichetele UTM chiar aici, de ex. utm_source = googleshopping & utm_medium = cpc & utm_campaign = googleshopping

  • UTM Code: adăugați etichete specifice pentru Google Analytics în câmp.

4. Google Shopping - Filter Conditions

Această opțiune vă permite să includeți / excludeți produse din feed-ul Google Shopping pe baza atributului include / exclude pe informații despre produs, vizibilitate, categorie și / sau stoc.

a) Only add products with the following visibility

  • Vizibilitate: selectați ce produse vor fi introduse în feed în funcție de vizibilitatea acestora.

b) Filter by Category

  • Activat: la selectare opțiunii Da, vor apărea câmpuri suplimentare, specifice tipului de produse configurabile

  • Type of filter: selectați Include by Category pentru a include produsele din categorii sau Exclude by Category, pentru a exclude produsele din categorii.

  • Categorie: selectați categoria sau categoriile dorite.

  • Specific Category Enabled: la selectare opțiunii pe Da, va apărea un câmp suplimentar de unde puteți selecta categoriile dorite

  • Specific Category: selectați categoria sau categoriile dorite.

Notă: Pentru fiecare categorie selectată se va genera un feed suplimentar în secțiunea Your Generated Feeds.

c) Exclude Products on Stock level

  • Exclude out of stock products: selectați Da pentru a exclude produsele cu stoc epuizat din feed sau Nu în caz contrar.

d) Avansat

  • Advanced Filter: apăsați butonul Add Filter pentru a adăuga condiții specifice atributelor de produse

5. Google Shopping - Generation Settings

Fiecare vitrină (multi-limbă/multi-domeniu) de magazin va avea propriul feed Google Shopping.

Puteți activa sau dezactiva cu ușurință generarea de feed-uri Google Shopping la nivel de magazin sau puteți genera automat feed-ul Google Shopping.

În cazul în care nu utilizați funcționalitatea job cron-ului (generarea automată), aveți posibilitatea de a genera manual feed-ul Google Shopping.

a) Feed Generation

  • Activat: selectați opțiunea Da pentru a activa feed-ul, sau nu în caz contrar.

  • Nume Fișier: introduceți numele fișierului fără spații (înlocuiți spațiile cu minus) împreună cu extensia .xml (ex: shopping.xml).

  • Log Feed Generation: se activează în cazul în care există probleme la generarea feed-ului. Log-urile pot fi vizualizate de către developeri. În cazul în care întâmpinați dificultăți la generarea feed-ului vă rog să ne contactați prin email la adresa support@blugento.ro

b) Avansat

  • Paging: la selectarea opțiunii Da, va apărea un câmp suplimentar (Limit per Page). Opțiunea se activează în cazul magazinelor cu mai mult de 50.000 de produse.

  • Limit per Page: se definește limita de produse afișate pe o singură pagină (ex: 500)

  • Bypass Flat Product Tables: dacă opțiunea este activă, cantitate de resurse utilizate va fi mai mare, deoarece nu se va ține cont de opțiunile catalog plat și indexare a datelor de produse.

  • Overwrite Server Settings: dacă opțiunea este selectată, se vor suprascrie setările native ale serverului pentru generarea feed-ului. Menționăm că valorile native sunt setate la limita maximă admisă, prin urmare, nu este necesar să activați această opțiune.

  • Memory Limit: valoare memoriei alocate generării feed-ului.

  • Max Execution Time: valoare timpului alocat generării feed-ului.

c) Cron

  • Activat: selectați Da pentru a activa opțiunea de generare/actualizare a feed-ului în mod automat la un anumit interval de timp.

  • Frecvența: selectați frecvența de actualizare a feed-ului (Zilnic, Săptămânal, Lunar).

  • Timp Pornire - setați ora la care se va face actualizarea feed-ului (ore/minute/secunde).

d) Selftest

  • Puteți face o testare a feed-ului apăsând butonul Executare

Notă: apăsați butonul Salvare Configurație pe parcursul configurării feed-ului pentru a evita situațiile în care sesiunea expiră înainte de a reuși să salvați toate configurările.

e) Your Generated Feeds

În această zonă va fi afișat feed-ul / feed-urile cu produse după generare.

Pentru generare manuală a feed-ului, după ce ați parcurs pașii de mai sus, apăsați butonul Generate Now din dreptul vitrinei dorite, și copiați url-ul.

Url-ul se va introduce în contul Google Merchant Center, iar pe baza informațiilor din feed se vor crea produsele.

Recomandăm ca actualizarea informațiilor să se facă la cron, o dată pe zi, conform informațiilor menționate mai în sus la punctul c) Cron.

Dacă aveți întrebări suplimentare legate de modul de configurarea a feed-ului de produse, ne puteți contacta prin email la adresa support@blugento.ro.


Ai găsit răspunsul căutat?